tinric

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

H-vete!!!!

Av Tina - 15 augusti 2012 16:19

Har idag farit land och rike runt, i jakten på grislever!
En enda liten ynka hittade jag, men antar jag får vara glad för det lilla, eller...
Jag ska inte äta levern själv, den är till hundarna. Jag shoppade lite revben och lite annat hundgott också, när jag ändå höll på.
Glad i hågen ska jag bjuda hundarna på varsit revben.
Ärtan äter inte så lugnt men ordentligt ändå. Hela tror tydligen att det är den sista måltiden eller nå't, och det kunde det nog ha blivit!
Hon kastar i sig en bit av benet där jag kan ha koll på henne, sen far hon ut och ska kasta i sig resten men kommer farande in igen, i vild panik, ramlar omkull, reser sej och springer och ramlar igen. Hon har svalt utan att tugga och har satt i halsen- skitläskigt!


Jag får tag i henne och stoppar in handen i hennes mun, men får inte tag i benet utan blir ordentligt tuggad på istället.
Som tur är, var Fredric hemma och kunde hjälpa till. Benet kom ut och Hela mår bra. Min hand däremot, gör sjukt ont och det blödde rätt ordentligt. Har tvättat och fixat och tagit värktabletter men fy för f-n, vad ont det gör!!!
Ååååå nu är det faktiskt synd om mig känner jag... Snyft...

 
 
Ingen bild

Maria

15 augusti 2012 16:25

åh nej! stackars dig! fyyy fasen, men vad gör man liksom- klart man stoppar in händerna för att rädda sin hund. Sist jag gjorde det var det en valp så mina händer klarade sig
kram på dig! hoppas Fredrik köper en flarra vin eller två till sin fru med ont

Tina

15 augusti 2012 18:16

Ja man har ju liksom inget val... Hela har satt i halsen förr, men inte så här panikigt, och jag har klarat händerna bra, men den här gången vet jag fortfarande inte hur djupt det är på pekfingret - vågar inte kolla...
Freddan är på Solvalla, så vin blir det inte, men jag hoppas han kommer hem med obcent mkt pengar istället :0)

 
Ingen bild

Millemnova

15 augusti 2012 16:53

O nej vilken sabla otur, men tur att du kunde rädda henne från att kvävas.
Det gör ont, jag vet, men det blir bättre,
Stelkrampen har du fixad va?
Kram

Tina

15 augusti 2012 18:05

Ja men fy fasen vad hon skrämde mej!
Hoppas det blir mycket bättre snabbt, för nu är det nästan olidligt...
Jag har tagit stelkramen för ett år sedan, så det är lugnt

 
Marianne

Marianne

23 augusti 2012 18:07

Jag åker till Citygross imorgon, kollar efter grislever till dig då :-)

http://winniehurst.bloggagratis.se

Tina

23 augusti 2012 19:27

Gulle dej!
Jag hitade faktiskt lite själv när jag var där sist, men nu vet jag att det kan vara svårt, så du får gärna köpa till mej om du hittar.
Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 11 november 2014 14:00

De växer verkligen så det knakar!
  ...

Av Tina - 9 november 2014 21:45


Ridning - Wega hoppar femstuds med Pippi - vilken lycklig tjej! Efter ridpasset hoppade Wega i en ny utstyrsel och drog iväg på spökkalas Leia agilitytränar med Glarre Väääldigt suddig, men ändå en b...

Av Tina - 5 november 2014 22:00


Idag är det Leia som studsar med Pippi - utan händer dessutom    Vill man ha riktigt tama möss, då måste man pyssla med dem varje dag - så då gör vi det      ...

Av Tina - 3 november 2014 22:00


Höjden av ironi måste väl ändå vara, att den där växten jag köpte för att den skulle käka upp alla äckliga blomflugor som hälsade på hos oss tidigt på hösten - är den enda blomman i hela huset, som invaderas av bladlöss....   Skitblomma - den...

Av Tina - 2 november 2014 23:45

...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards