tinric

Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Kurs och plus

Av Tina - 29 januari 2013 09:38

I går startade jag en ny valpkurs på Ullas Hunddagis.

Vilket härligt gäng!

Det säger jag ju varje gång, men det är någonting alldeles speciellt med valpkurser.

Det är så himla kul att se när mattar och hussar lär känna sina nya familjemedlemmar.


Tvåbeningarna jobbar och jobbar med sina hundar och plötsligt riktigt ser man, hur pengen

trillar ner hos valpen - pling! och så riktigt lyser det om hela ekipaget när de förstår varandra

och jobbar tillsammans - jättehärligt!



I kväll ska jag starta upp en kurs i Rallylydnad - Fortsättningsklass.

Det är ett gäng som jobbar på Agria, som frågade om jag kunde komma till dem på jobbet

och ha kurs. På så sätt är alla samlade redan, de har en lokal att vara i och de förenar nytta

med nöje. Hundarna får träna lite efter jobbet, och kompisarna får en chans att umgås lite

på fritiden, ihop med sina hundar - Ett härligt initiativ tycker jag.


Förra terminen hade jag massagekurs för några av dem. Nu ville de göra någonting

annat tillsammans, och jag är så klart jätteglad att de frågade mig, om jag ville hålla i kursen.



Otroligt!

Idag är det plusgrader, fåglarna kvittrar, det är så ljust ute att jag faktiskt blev sugen på

att ta med mig kameran ut på promenad.

Vackert är det förstås inte... o-upplockade hundskitar dyker upp överallt, kletig lera på sina håll,

vissna grästuvor, och Hela tycker att det är för halt för att kunna slappna av och bara gå rakt

fram, men jag njuter! Jag vill ha vår nu, genast!



Undrans vad Ärtan kollar efter... kanske hon undrar vart den där lilla valpen är - den som

jag så jättejättemycket vill ha, men som husse kanske inte riktigt vill ha lika mycket...

Hela kanske håller med Husse, men jag och Ärtan, vi tycker lika i alla fall - förhandlingarna

är inte avslutade än, så vi får väl se...


  

 
 
Marit & Bazz

Marit & Bazz

29 januari 2013 21:50

Kämpar också mot husse om en tillökning i flocken. Vi kämpar på :-)

http://bazz.bloggplatsen.se

Tina

29 januari 2013 22:31

:0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 11 november 2014 14:00

De växer verkligen så det knakar!
  ...

Av Tina - 9 november 2014 21:45


Ridning - Wega hoppar femstuds med Pippi - vilken lycklig tjej! Efter ridpasset hoppade Wega i en ny utstyrsel och drog iväg på spökkalas Leia agilitytränar med Glarre Väääldigt suddig, men ändå en b...

Av Tina - 5 november 2014 22:00


Idag är det Leia som studsar med Pippi - utan händer dessutom    Vill man ha riktigt tama möss, då måste man pyssla med dem varje dag - så då gör vi det      ...

Av Tina - 3 november 2014 22:00


Höjden av ironi måste väl ändå vara, att den där växten jag köpte för att den skulle käka upp alla äckliga blomflugor som hälsade på hos oss tidigt på hösten - är den enda blomman i hela huset, som invaderas av bladlöss....   Skitblomma - den...

Av Tina - 2 november 2014 23:45

...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards