tinric

Direktlänk till inlägg 16 maj 2013

Rallykurs med torsdagsgänget

Av Tina - 16 maj 2013 11:15

Det är inte ofta jag tar mig tid att fota när jag har kurs, men ibland känner jag att jag hinner

med, och den här veckan var en sådan vecka.

När jag nu kikar lite på bilderna från Rallykursen i måndags och på gårdagens bilder, så ser

jag att det bara är Staffar    på bilderna.

Det betyder inte att jag på något sätt inte fotar, eller väljer bort bilder på hundar av andra

raser - alla raser är välkomna på mina kurser!  Men den här veckan har jag faktiskt bara haft

Staffar på Rallykurs. De andra hundarna har varit sjuka eller bortresta, och därför är det bara

Staffar överallt.

Det gör mig ingenting, men någon kan ju undra...


Jag har faktiskt bara haft en enda kurs, sedan 2008, där inte en enda Staffe varit med - det

kändes märkligt kommer jag ihåg...


Nästa vecka tar alltså en himla massa fina Staffar, och några andra fina hundar, examen i

Rallylydnad-Nybörjarklass! 

Flera av ekipagen är så gott som klara för tävlingsstart, bara lite finslipning på ett eller annat

moment    Kanske är det någon av Staffarna som vågar anmäla sig till

Rallylydnaden på Rasspecialen i Gränna?!


Mira och My tränar sitt, gå runt   
Ärtans barnbarn    Hedda och matte Emilia

 
 
Emilia

Emilia

17 maj 2013 18:32

Haha, fy! Dålig fart i oss. Och min axel! Måste ändra på min hållning.. Bra filmat, måste nog börja filma mer :) Kan vi inte förlänga kursen, vi vill inte sluta!!!

http://minstaffhedda.wordpress.com

Tina

17 maj 2013 19:38

Haha, tänk på att gången innan, så hoppade Hedda över konerna - det är okej att inte bli bäst direkt, utan att ta det lite i taget liksom :)
Men film är toppen!

Du är gullig du, man skulle kunna tänka att en hund som går två kurser i veckan, kanske skulle behöva lite paus eller så, men... det är klart, den ena kursen är ju husses :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 11 november 2014 14:00

De växer verkligen så det knakar!
  ...

Av Tina - 9 november 2014 21:45


Ridning - Wega hoppar femstuds med Pippi - vilken lycklig tjej! Efter ridpasset hoppade Wega i en ny utstyrsel och drog iväg på spökkalas Leia agilitytränar med Glarre Väääldigt suddig, men ändå en b...

Av Tina - 5 november 2014 22:00


Idag är det Leia som studsar med Pippi - utan händer dessutom    Vill man ha riktigt tama möss, då måste man pyssla med dem varje dag - så då gör vi det      ...

Av Tina - 3 november 2014 22:00


Höjden av ironi måste väl ändå vara, att den där växten jag köpte för att den skulle käka upp alla äckliga blomflugor som hälsade på hos oss tidigt på hösten - är den enda blomman i hela huset, som invaderas av bladlöss....   Skitblomma - den...

Av Tina - 2 november 2014 23:45

...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards