tinric

Alla inlägg den 25 augusti 2013

Av Tina - 25 augusti 2013 12:00

Idag är en stor dag!

Wega ska börja på ridskola, och hon är jättespänd och förväntansfull.

Hon har ju ridit på  några Shettisar, i skogen, med mej som instruktör tidigare, och

har inte jättemycket ridvana precis, men hon har talangen - precis som Leia - och lär

sig därför snabbt och det är superkul!

Wega fick Tarzan som sin terminshäst, och verkar supernöjd med det.


Hon fick prova att galoppera, redan på sin första lektion - vilken lycka!

Det blev nog ännu häftigare när jag berättade att jag nog fick rida på den ridskolan jag började på, i minst två år, innan jag fick galoppera

När Wega haft sin premiär, så var det Leias tur - första lektionen på terminen är alltid extra spännande - man får ju veta vilken terminshäst man ska ha! Leia önskade sig Pippi, och hon fick som hon ville - lycka!   

Jag hoppade över min egen lektion idag, men hänger med tjejerna till stallet så klart - en aaaaning trött var jag, då vi var på bröllop hela dagen och halva natten innan...

men... jag spänner skinnet några timmar - sova kan jag göra när jag kommer hem tänkte jag.


Så, efter ridningen handlades det onyttig luch och söndagsgodis, sedan drog vi ner några madresser och täcken till vardagsrummet, och så  slöade vi där, hela högen, resten av dagen.

Allihopa väldigt nöjda med helgens bravader!


P.S Det är Helas födelsedag idag - men vi berättar inte det för henne, för vi firar henne en annan dag, när vi alla är lite piggare

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards