tinric

Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Härligt!

Av Tina - 10 mars 2010 12:15

Idag tänkte jag att Ärtan kanske skulle vara så pass återhämtad från sin valpning, att hon kunde hänga med mig och Hela på en promenad i solen.

Så... jag lånade henne en stund, och Ååååå vilken skön känsla som infann sig! 

Vi var inte ute så länge, för Ärtan for omkring som om hon aldrig förr

varit ute, och det kanske inte är så där jättebra när man är opererad i magen för en kort tid sedan, så... istället för att koppla henne och bara promenera, så fick hon röja runt en ganska kort, men härlig stund.

Hela blev jätteglad hon med, men kände sig ändå tvungen att säga till lite surt när hon tyckte att Ärtan fnattade runt och hoppade på mig lite för mycket. Fast då fräste Ärtan ifrån med någon sorts nyfunnen pondus, och direkt slöt tjejerna fred, och så var det inget mer med det.

Full rulle som vanligt

Hela har hittat en intressant doft!

Berget i bakgrunden är snö - skitig snö. Det har blivit en "snödumpningsplats" i ena hörnet av "vår" bästa äng.

Klart Ärtan hann med att slänga sig ner och rulla runt några varv - det

är en av hennes små "egenheter".

Mmmm min fina fina i bilen efter promenaden
Mys-Ärtan. Hon fick inte vara inne i buren för mig - det var för länge sedan hon och Hela träffades för att jag skulle vilja klämma ihop dem i samma bur kände jag - inte Ärtan emot - buren är klart överskattad tycker hon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 11 november 2014 14:00

De växer verkligen så det knakar!
  ...

Av Tina - 9 november 2014 21:45


Ridning - Wega hoppar femstuds med Pippi - vilken lycklig tjej! Efter ridpasset hoppade Wega i en ny utstyrsel och drog iväg på spökkalas Leia agilitytränar med Glarre Väääldigt suddig, men ändå en b...

Av Tina - 5 november 2014 22:00


Idag är det Leia som studsar med Pippi - utan händer dessutom    Vill man ha riktigt tama möss, då måste man pyssla med dem varje dag - så då gör vi det      ...

Av Tina - 3 november 2014 22:00


Höjden av ironi måste väl ändå vara, att den där växten jag köpte för att den skulle käka upp alla äckliga blomflugor som hälsade på hos oss tidigt på hösten - är den enda blomman i hela huset, som invaderas av bladlöss....   Skitblomma - den...

Av Tina - 2 november 2014 23:45

...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards