tinric

Alla inlägg under juni 2012

Av Tina - 9 juni 2012 00:15

Inte hade vi så'n där väldig tur med vädret, men det spöregnade i alla fall inte den här gången...   

Vi tränade på lite av varje och hela gänget har gjort massor av framsteg tycker jag. Sist av allt körde vi en liten stafett, och alla skötte sig toppenbra!

Tack för att ni ville gå kurs hos mig, hoppas vi ses igen en anna dag och lycka till med era fina valpar!

Av Tina - 8 juni 2012 17:06

 

Nu har jag fixat och grejat med sommarens och höstens kursplanerning.

Kika in på min hemsida och kolla om du hittar någon kurs som faller dig på läppen vet ja!

www.tinric.com


 

Valpkurs

Kursstart - Tisdag 3/7 kl: 18.30-20.00 i Norra Ängby - Bromma  
Kursstart - Lördag 18/8 kl: 10.00-11.30 i Norra Ängby - Bromma
Kursstart - Måndag 24/9 kl: 18.30-20.00 på Ullas Hunddagis
Kursstart - Tisdag 6/11 kl: 18.30-20.00 på Ullas Hunddagis

Vardagslydnad

Kursstart - Tisdag 14/8 kl: 18.00-19.30 i Norra Ängby - Bromma
Kursstart - Måndag 5/11 kl: 18.30-20.00 på Ullas Hunddagis

Rallylydnad

Nybörjarklass

Kursstart - Måndag 13/8 kl: 18.00-19.30 i Norra Ängby - Bromma

Rallylydnad

Fortsättningsklass

Kursstart - Torsdag 16/8 kl: 18.00-20.00 i Norra Ängby - Bromma


 


Företaget innehar F-skattebevis.

Tinric förbehåller sig rätten att ställa in kurs eller evenemang vid för få anmälda deltagare

Av Tina - 7 juni 2012 00:00

En vanlig torsdag bara... men det jag möttes av på morgonens promenad, det var inte så vanligt precis - shit vad stora de är! 

Körsbär är väl snygga?!
Bläddrar igenom dagens reklamskörd och hoppsan, det där huset känner jag igen   

Precis det här vinet drack jag och Fredric för flera år sedan på Grill. Supergott, och med ett namn som är lätt att komma ihåg, men har inte funnits på systemet, förr än nu!!! Har du möjlighet att lägga vantarna på en flaska av dett vin - tveka inte! 

Av Tina - 6 juni 2012 09:45

Nationaldagen - hela familjen är ledig - solsken och lagom varmt.

Vi drog till stallet och tittade på årets Klubbmästerskap.

Klubbmästarinna i dressyr, blev i år Anna F på en av stallets fina hingstar, King's Crusader "Crusse" Supergrattis!
Torsten och hans häst Safari Heat "Herbert" Kan nu mer titulera sid Klubbmästare i hoppning, efter en fantastisk omhoppning, och så slog de dessutom till med att komma på en 2:a plats i dressyren  - Bravo! och stort Grattis! 
Stephanie och hennes häst Heavenly "Henny" kom 4:a i dressyren - Grattis! 

Nästa år har har lovat att vara med på KM - det kan ju bli hur spännande som helst... jag har ju faktiskt en gång för sisådär 20 år sedan, vunnit KM i dressyr och kommit både tvåa och trea i hoppningen... men det är gamla meriter, nu är det dags att jag skaffar mig lite nya  

  

Efter att ha tittat på alla fina hästar och duktiga ryttare, så bar det av hemmåt.

Grillmiddag, som avslutas med marsmallowsgrillning - fantastiskt! 

Smutsig och trött och helnöjd 

Av Tina - 4 juni 2012 10:25

Gårdagens kritiklapp såg ut så här
Idag var det en vanlig måndag och jag och hundarna gick ut och blötte ner oss på morgonen - nej då, det hade faktiskt slutat regna, men sjukt blött i gräset var det. 

Av Tina - 4 juni 2012 09:30

Vi har hälsat på hos marsvinen - Lika söta som vanligt!

Av Tina - 3 juni 2012 21:38

Lördag med spöregn och blåst.

Två tappra kom till valpkursen och vi tränade på lite av varje i skogen, för att slippa blåsten.

Här är det Diana som tränar koncentration med sin lilla söta Greta.

Eva-Lena och alla hennes barn kom på fika under dagen, och på kvällen vad det dags för tjejmiddag - Poolparty var det sagt, men ingen ville bada, så vi snackade och snackade och åt god mat och tiden bara rann iväg - jättekul!


Söndag - upp tidigare än tuppen. Jag och Ärtan plockade upp Maria och Vera och drog till Norrköping på utställning. Shit vad det blåste och kallt som tusan var det. Ärtan tyckte inte det var så värst kul och ville inte riktigt visa upp sitt bästa jag. Excellent och en  fjärdeplacering i öppenklassen blev det för oss.

Fina Totte blev BIR! Grattis igen till matte Sofia! Ärtan fick en present av Maria och jag fick trevligt resesällskap i skitvädret Tusen Tack Maria!

- annars var det en frusen och grå tillställning i dag.

Väl hemma igen somnade både jag och Ärtan på soffan en stund, och Ärtan har inte piggnat till än, men i morgon kanske solen skiner igen - hoppas.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards