tinric

Alla inlägg under mars 2010

Av Tina - 22 mars 2010 23:30

När jag lämnade tillbaka Ärtan till Maria och Myran, så passade jag på

att lämna två små leksaker till Myran.

Det var kul sa hon, så vi busade en liten stund sötaste-Myran och jag. 

Av Tina - 22 mars 2010 23:15

Mina hundar är underbara! 
Det finns inte bara hundspår i snön...

Av Tina - 21 mars 2010 23:00

Hela tjatade på mig idag, så när vi tränat lite rally, så tog vi fram favoritspelet - kul som vanligt, och som vanligt funkade det bra - tjatet ersattes snart av ett svagt lugnt snarkande.  

Av Tina - 20 mars 2010 22:45

Idag fixade vi lite påsk här hemma 
Dörren fick en påskkrans i lite vild, men glad stil
Leia är också lite kreativ.
På kvällen gjorde jag ett halsband på beställning åt en kompis - kul!

Av Tina - 19 mars 2010 22:15

Började dagen med en härlig promenad med båda hundarna.

Nu har vi promenerat ihop några gånger på kort tid, och tjejerna har funnit varandra igen, så idag vågade de till och med busa lite ihop.

Ärtan hittade en fin stor pinne som hon jonglerade med ett tag - det tycker hon är kul, medan Hela helst vill ha tunna små pinnar som hon

kan bita av på mitten - man gillar olika saker helt enkelt   

På kvällen kom den första leveransen av ett nytt färskfoder vi ska testa.

BRAVO heter det och levereras hem till dörren av Mälarö Färskfoder 

- helt suveränt! Nu hoppas jag bara att hundarna tycker det är lika suveränt som jag tycker.

Av Tina - 17 mars 2010 11:02

Men stopp!

Idag snöade det ju igen...

Bara jag och Hela på promenad, och den blev jättekort...

Hela gillar inte när det är halkigt - hon har ju trasiga leder och vill inte halka - för då gör det ont. Dessutom rev hon sig på isen idag, så en av hennes trampdynor började blöda och en annan fick ett skrapsår - har aldrig sett något sådant tidigare, men... hon var klart besvärad och vi hade inte Ärtan med oss idag - inte lika kul då verkar Hela tycka, så...

vi begav oss hem och smörjde in tassarna lite istället.

När jag sedan öppnade mailen så blev jag lite gladare i alla fall.

Jag har beställt färskfoder som blir hemkört. Beställde i går, och det levereras redan på fredag - toppenbra!

Sen fick jag ett mail från Mälarö Brukshunklubb som skrev att jag hade fått så jättefina vitsord av mina kursare, så de undrade om jag kunde vara intresserad av att hålla ännu fler kurser för dem - klart jag vill, och Tack! till mina jätteduktiga kursare som säger så snälla saker.

I kväll går jag och min prins ut och äter i mina mysiga hemkvarter på restaurang Elliots med några kompisar.

Hmmm, kanske den här dagen blir rätt bra ändå   


Av Tina - 16 mars 2010 10:45

Utomhus en härlig dag i solen i härligt sällskap av Hela och Ärtan!

Kan det bli så mycket bättre en vanlig tisdag?

Av Tina - 15 mars 2010 21:17

I dag lånade jag med mig Ärtan ut på promenad igen - härligt!

Den här gången var båda hundarna precis som vanligt, och vi hade en jättehärlig timme ute i solen.

        
Min fina fina fina! 
 
Min andra fina fina fina
 
Hundspråk är kul tycker jag - Helas antennsvans är inte avsedd för Ärtan, utan en annan hund låååångt bort på fältet   
 
Passade så klart på att busa lite med Myran också, mest bus och inte så mycket fotande idag (tyvärr Elin) - hon är en skön liten tuffing och helt underbar så klart!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards